marker
1044 Budapest, Fiumei út 14.
email
arz.bt@upcmail.hu

A SZÉP-Kártya birtokosainak szerződést kell kötni

A SZÉP-kártya kibocsátóknak egy jogszabályváltozás miatt a jövőben szerződést kell kötniük minden kártyabirtokosukkal. A 2019-es évtől a munkáltatók csak a szerződött ügyfelek SZÉP kártyájára tudnak majd pénzt utalni. A szerződések kiküldését már megkezdték a kibocsátók.

A 2018 májusában hatályba lépett, a SZÉP-kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló kormányrendelet értelmében a kibocsátóknak közvetlenül a SZÉP-kártya birtokosokkal kell szerződést kötniük. Nekik kell számlával rendelkezniük a kibocsátónál. A korábbi három “zseb” szerepét a szálláshely, vendéglátás és szabadidő alszámlák veszik át. Ezek a jövőben bankszámlának minősülnek majd, a munkáltatók ezekre utalhatják a juttatást összegét.

SZÉP kártya 2019

Új szerződések

A kibocsátók már elkezdték kiküldeni a szerződéseket ügyfeleiknek, akik tértivevényes levélben vagy elektronikus úton kapják meg a dokumentumot. A szerződéseket nem kell visszaküldeni. A kézhezvételtől számított 15 napot követően – amennyiben elutasító nyilatkozat nem érkezik az ügyfél részéről – automatikusan elfogadottnak minősül a szerződés. A munkáltatók a jövő évben már csak az ebben a formában megnyitott SZÉP-kártyás számlákra utalhatnak pénzt.

Új kártya igénylés

Új kártyát a jövőben nem a munkáltatón keresztül, hanem a kibocsátónál lehet igényelni. Változik a lejárt összegek kezelése is. A fel nem használt, két évnél régebben utalt összegeket, nem utalják vissza a munkáltatónak. A kártyakibocsátó azonban ilyenkor havi 3 százalékos díjat számít fel a két éve fel nem használt egyenleg után.

A meglévő egyenlegeket és kártyákat nem érinti a változás, azokkal a megszokott módon lehet fizetni az elfogadóhelyeken.

Hol lehet tájékozódni a SZÉP Kártyáról?

A kibocsátók honlapjukon részletesen tájékoztatják ügyfeleiket a szükséges tudnivalókról.

Az OTP Pénztárszolgáltató a honlapon közölt információk szerint az OTP október 15-én megkezdte az OTP SZÉP kártya szerződések tértivevényes kipostázását. A regisztrált ügyfelek részére e-mail-ben küldik el az új szerződéses ajánlatot, melyeket előreláthatóan november végéig minden OTP SZÉP kártya birtokos megkapott. Továbbá az OTP Pénztárszolgáltató minden kártyabirtokos számára díjmentesen megnyitja az egyedi számlákat – írják.

A K&H-nál korábban a K&H Csoportszolgáltató Kft. volt felelős a SZÉP-Kártya kibocsátásért, november 30-tól ezt a tevékenységet a K&H Bank vette át. A szerződéskötésre bármelyik K&H bankfiókban lehetőség van. A szerződéskötés pedig tértivevényes levélben történik meg december 1-jei hatállyal. A kártya a K&H-nál továbbra is díjmentes marad. November 30-án 17 órától december 1-jén reggelig a kártyákat nem lehet használni, és az egyenlegekhez sem lehet hozzáférni az átállás miatt.

Az MKB Bank közölte: az MKB SZÉP Kártya kibocsátását január 2-ától az MKB Bank veszi át. A bank a kártyabirtokosok részére kidolgozott egy díjmentes számlavezetési szerződésajánlatot, melyet feltöltöttek az MKB SZÉP Kártya honlapjára (www.mkbszepkartya.hu) a személyes tárhelyre. Az elektronikus elérhetőséggel nem rendelkező kártyabirtokosok novemberben, tértivevényes levélben kapják meg a szerződésajánlatot.

SZÉP kártya 2019

Tanácsra van szüksége a 2019-es változásokról a céges juttatásokról? Szakértő könyvelő irodánk naprakész információkkal látja el ügyfeleit. Nézze meg könyvelés szolgáltatásunkat!