Üzleti coaching
A Coach feladata, hogy felkeltse a Kliens szunnyadó energiáit és a feladatra koncentrálva a megújulásra, a változásra sarkallja, feladata, hogy megláttassa: minden kihívás és döntéshelyzet egy újabb ajándék, melyben a Vezető egyszerre élheti meg belső szabadságát és teljes felelősségét.
Az ülések alatt a Coach célja segíteni, fejleszteni a Vezető intuitív, belső késztetésű ötleteinek megnyilvánulását, problémamegoldási hatékonyságát, konfliktuskezelését, kommunikációs képességét, folyamatszervezési- és időgazdálkodási módszereit, önálló döntéshozó képességét, együttműködési hajlandóságát, kompromisszumkészségét, empatikus készségét, csapatépítő, tárgyalási-, előadói stílusát és mindazt, mit a Vezető fejlesztendő területnek érez.
Néhány kiemelt eset, melyek során érdemes Coach-hoz fordulni
- Gyakori munkahelyi beilleszkedési nehézségek,
- Vezetővé válás, váratlan kinevezés, felkészülés a vezetői szerepre,
- A női vezető sajátos helyzete, problémái,
- Priorizálási képesség, döntéskészség, felelősségvállalás, kontroll
- Tárgyalási-, előadói stílus fejlesztése, erősítése,
- Megnyilvánulási módozatok, kommunikációs problémák szervezeten belül,
- Konfliktushelyzetek kezelése, feloldásának elősegítése,
- Hatalmi harcok, magatartás-kompetenciák fejlesztése (főnök-beosztott rendezetlen viszony),
- Elakadás, irányvesztettség, hatékonytalanság,
- Munkamegosztás és információáramlás elősegítése,
- Csökkenő motiváció okainak feltárása, teljesítményjavítás,
- Egzisztenciális krízis,
- Munkahelyi kiégés (burn-out),
- Karrier-, hivatástervezés,